fredag 26. oktober 2012

Bobler og sånn...

Bobler i kullsyre, bobler i bobleplast (som er irriterende artig å kneppe på) Bobler i Stratos, såpebobler, blåe spartabobler, eller bobler i magen.
Jeg liker både bobler i Stratos og jeg liker såpebobler, men aller best er boblene jeg kjenner i magen når jeg tenker på at det er under 2 mnd. igjen til jul!
De siste årene har jeg blitt mer og mer "julete".
Jeg tror kanskje det har litt med at mens jeg var yngre så var jul liksom bare jul, og ferdig med det. Vi feiret jul, og vi kosa oss masse, men på vei til julaften var det også mye annet også..


Nå som jeg er voksen og jeg er så heldig at jeg har min egen lille famile kan jeg på en måte skape min egen jul, og jeg holder fremdels på å skape min jul med våre tradisjoner, og jeg elsker det!!
Hvis jeg får lov til å fortelle om hvor mye jeg gleder meg til jul og hva jeg gleder meg til, ja da kjenner jeg at det bobler i magen, og jeg får faktisk litt puls, det er helt sant! :)


Jeg gleder meg til 1. advent, da er det fram med adventstaker, røde julegardiner, ikke bare på kjøkkenet, vi har da røde gardiner i stua også! :)


Nisser og spetakkel skal fram, ikke alle nissene på en gang, for jeg liker å porsjonere de litt, da varer det lenger. Og i år skal grana inn og ferdigpyntes før lillejulaften!
Før så hadde jeg "stilig" juletre med rødt og gull. Nå er det ekte donald-tre. Vi lesser på det vi har, alt fra kuler til glitter, bjeller og "englehår". Og selvfølgelig pynten som Christopher laget når han var liten, riktignok ingen dorull-nisser, men vi har korknisser med bomullskjegg på "halv tolv" og noen andre nissevarianter. :)


I år skal jeg lage julematen. Vi har vært veldig heldige og fått ferdig mat hos beste-svigerforeldrene mine, men nå har ikke svigermor stort kjøkken lenger, svigers har flytta til byen og fått seg en leilighet og siden vi har stort kjøkken og oppvaskmaskin så blir det julaften i oskleiva. Og det føles veldig godt å få lov til å gi litt tilbake. 
Jeg skal ærlig innrømme at jeg er litt stressa, jeg skal jo lage masse mat og alt skal være ferdig på en gang, men jeg tror nok det blir bra, jeg fikser dette! 

Eller så har jeg lært at julen for meg er adventstiden, også er det grand finale på julaften! Ett år var vi på ferie i Thailand og vi kom hjem på selveste julaften. Jeg hadde gjort alt klart med nisser, staker, røde gardiner og vi kom hjem til ribbe, riskrem og rød saus, men julestemningen var ikke der!!
Da lærte jeg at julen starter 1. advent og jeg skulle ønske at den varte helt til påske, for hvert år blir det ett stort magaplask i januar, skikkelig nedtur. Når lysestakene ryddes bort og det blir mørkt i vinduet, de fine røde gardinene byttes ut med de vanlige og treet er kastet ut, ja da er det stusselig!

Men la oss ikke ta sorgene på forskudd, jula har jo ikke startet enda, nå skal vi bare glede oss!

God helg til dere alle sammen.

Klem <3







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar